Сокальська ЗШ І-ІІІст. №2Середа, 19.06.2019, 23:51

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Розвиток творчого потенціалу учнів в процесі викладання біології | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 252

Статистика

Розвиток творчого потенціалу учнів в процесі викладання біології
з досвіду роботи вчителя біології СЗШ І-ІІІ ст. №2 м. Сокаля

Проблема розвитку творчого потенціалу учня є актуальною, бо саме творча особистість може бути коннкурентноспроможною в сучасному світі, саме цілісна, духовно багата, творча людина спроможна по-справжньому керувати майбутнім, лише така особистість може впевнено подивитися в обличчя новизні”.

Кажуть, що всі діти талановиті.І це щира правда.   Кажуть, що цвіт таланту ніколи не розцвіте на повну силу, якщо хист від Бога не плекати, якщо здібності від батька- матері не розвивати, якщо розум від природи не посилити інтелектом освіти.І саме- для посилення інтелекту освіти повинен працювати кожен небайдужий вчитель.

Саме так працює вчитель біології ЗШ І- ІІІ ст. №2 м.Сокаля.

Усю свою роботу Надія Григорівна Крук будує, враховуючи особливості дитини, поважає її особистість, сприяє розвитку  її творчого потенціалу,створює умови, щоб іскра в душі дитини могла розгорітися. Для вирішення цієї мети поставила перед собою і успішно реалізує такі завдання:

  • Вивчитиі,індивідуальні обливості та потреби учнів і відповідно планувати роботу з ними;
  • створити сприятливі умови для розвитку й реалізації творчого потенціалу учня;
  • сприяти самопізнанню та самоутвердженню школяра через усі форми і методи навчальної та позакласної діяльності.

Розвиток творчого потенціалу учня здійснює такими шляхами:

  • проблемний підхід у навчанні;
  • самостійна дослідницька робота творчого характеру;
  •  впровадження в практику роботи розвивальних творчих ігор;
  •  розв’язання біологічних задач творчого характеру.

При цьому використовує такі прийоми:

    • введення завдань,що вимагають висновків;
    • постановка питань,що спонукають учнів до продуктивного мислення;
    • створення сприятливої атмосфери на уроці;
    • заохочення висловлювання оригінальних ідей;
    • використання питань дивергентного типу;
    • надання дітям можливості активно ставити запитання

Надія Григорівна використовує проблемні завдання різних рівнів складності. Їх неможливо виконати стандартним шляхом, вони потребують самостійного застосування знань у новій ситуації,пошуку допоміжної інформації. Це спричинює  зростання потреби навчання, мотивацію пізнавальної діяльності.При цьому частина  знань засвоюється не в готовому вигляді, а як продукт самостійного пошуку.Виконуючи ці завдання школярі набувають досвіду творчої діяльності.

Надія Григорівна уроки проводить на високому науковому та методичному рівні. Вдало визначає мету уроку, спрямовує її на кінцевий результат діяльності учнів. Вивчення нового матеріалу здійснює використовуючи інтерактивні методи, опираючись при цьому на  вже сформовані знання учнів з біології, хімії, , фізики, математики та їх життєвий досвід.

Вчить аналізувати, систематизувати, узагальнювати. Широко використовує натуральні об’єкти , моделі таблиці, роздатковий матеріал. Значну увагу приділяє розв’язуванню задач. Вчить учнів мислити логічно і раціонально. Використовує зошити з друкованою основою, які передбачають новий підхід у викладанні біології.

На кожному уроці формує загально навчальні уміння,вчить оволодівати розумовими операціями,самостійно здобувати знання. Творче мислення школярів стимулює шляхом використання     методів: евристичної бесіди, мозкового       штурму, комбінативних запитань, ліквідації безвихідних ситуацій, евристичних прийомів розв’язування задач. Формує вміння встановлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя як найвищої цінності, до всього живого , як унікальної частини біосфери: емоційно-ціннісне ставлення до природи. До себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей.

Домагається високої результативності у роботі. Третина учнів засвоюють знання на достатньому та високому рівні навчальних досягнень.

Ігрові заняття, тренінги, бесіди, дебати, імітаційні вправи, дослідницькі задачі , впровадження активних та інтерактивних методів навчання, які застосовує Надія Григорівна вимагають самостійності ,творчості, здійснення пошукової роботи , а головне – певних знань.”Творчість учнів у процесі навчання є можливою лише на базі  глибоких та міцних знань”.Саме тому кожен учень повинен пройти власний шлях творчої самореалізації, подолання якого потребує певного часу.Учитель перебуває поруч з учнем і допомагає йому , супроводжує на шляху творчості.

Отже, педагогічно обгрунтоване впровадження активних та інтерактивних методів навчання( зокрема біологічних задач) у поєднанні  із традиційними, постійний пошук, любов до своєї професії та  дітей – запорука успіху вчительки у розвитку творчого потенціалу учня.

 

Її праця дає результати. Учні Надії Григорівни – призери районних і обласних олімпіад з біології,  обласного турніру  юних біологів, екологічних конкурсів.Учень 11 класу Михайло Батюк  
Призер /1 місце/ Всеукраїнської  олвмпвади з біології, учасник міжнародної олімпіади.

Форма входу

Пошук

Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz